Mobiel +90 532 212 45 90

Bel ons direkt : +90 242 324 54 94

Mijn Favorieten ( 0 )
Bekijk mijn favorieten!

Hoe Koop ik een Woning in Turkije?

Buying Property in Turkey

"Als u ervan droomt om huiseigenaar te worden in Turkije, zal ons artikel over het advies over het kopen van een woning zeer nuttig zijn."

Advies over het Kopen van een Eigendom in Turkije voor Buitenlanders

Sinds 2004 kopen buitenlanders een woning in Turkije en uit de statistieken, vrijgegeven door TAKBIS (Landregistratie en Kadaster informatiesysteem), blijkt dat elk jaar steeds meer nationaliteiten ervoor kiezen om te investeren in Turks vastgoed.

Aanvankelijk was de verkoop beperkt tot nationaliteiten die een wederzijdse overeenkomst met Turkije hadden gesloten, maar in 2013 schafte de Turkse regering deze regel af wat op zijn beurt de buitenlandse markt nog meer versterkte. Vastgoed aankopen in Turkije door buitenlanders zijn elk jaar toegenomen en dit aantal zal de komende jaren blijven stijgen.

Eigendom Kopen in Turkije: Buitenlandse versus Turkse kopers

De Turkse overheid heeft het koopproces voor buitenlanders zoveel mogelijk vereenvoudigd, maar vanwege de logistiek zijn er nog steeds enkele verschillen in de procedure voor Turken en buitenlandse nationaliteiten.

Tijdsspanne

Wanneer een Turkse persoon vastgoed koopt, betaalt en de eigendomsakte (Tapu in het Turks) ondertekent duurt dit twee tot drie dagen. Buitenlanders voltooien het proces meestal in ongeveer vijf dagen, vanwege het overboeken van het geld van buitenlandse rekeningen. Dit resulteert in twee dagen voor de bezichtiging en opstellen verkoopcontracten en drie dagen voor de geldoverboeking, ontvangst taxatierapport en de aanvraag van de eigendomsakte.

Na-verkoop Dienst

Wanneer Turken een huis kopen, willen ze zoveel mogelijk zaken van het proces zelf doen, meestal om geld te besparen, maar tevens omdat ze het systeem kennen. Makelaars bieden geen service aan Turkse staatsburgers nà het afleveren van de Tapu. Buitenlanders spreken echter geen Turks, hebben geen kennis over de gang van zaken op kantoren en de bureaucratische procedures en zoeken vaak ondersteuning bij hun makelaar om de na-verkoop diensten te regelen. Dit kan betrekking hebben op water- en elektriciteitsaansluiting of naamswijzigingen, verblijfsvergunningen en andere huiseigenaars verplichtingen zoals het betalen van gemeentebelasting of het uitvoeren van onderhoudswerken.


10 STAPPEN VOOR SUCCES IN HET AANKOOPPROCES

SELECTEER EEN STAGE OM MEER TE LEREN

 
  • Bereid uw Wenslijst voor
  • Kom voor een
    Bezichtigingstour
  • Bezoek Geselecteerd Vastgoed
  • Onderhandelings
    voorwaarden
  • Betaal
    voorschot
  • Onderteken
    contract
  • Krijg een
    belastingnummer
  • Open een bankrekening
  • Verkrijg het taxatierapport
  • Ontvang uw Eigendomsbewijs
  • 1. Bereid uw Wenslijst voor
    - Wat is uw doel?
    - Wat zijn de faciliteiten waaraan uw eigendom moet voldoen?
    - Wat is uw budget?
    En nog veel meer voor uw verlanglijst.
  • 2. Kom voor een Bezichtigingstour
    - Koop uw ticket en kom naar Turkije
    - Voel de levensstijl van het prachtige Turkije
  • 3. Bezoek Geselecteerd Vastgoed
    - We selecteren voor u 3 à 4 opties die bij u het beste passen
    - Bezoek deze eigendommen met ons deskundig team
  • 4. Onderhandelingsvoorwaarden
    - Verkoopsvoorwaarden
    - Betalingsvoorwaarden
  • 5. Betaal voorschot
    - Wees klaar om een ​​aanbetaling te doen om de eigendom te reserveren en de prijs vast te leggen
  • 6. Onderteken contract
    Zorg ervoor dat u overgaat tot de aankoop van:
    - De exacte eigendom die aan u werd getoond
    - Van de daadwerkelijke verkoper
    - Zonder enige schuld
    - Volgens de overeengekomen voorwaarden
  • 7. Krijg een belastingnummer
    - Neem uw paspoort mee om een ​​belastingnummer te verkrijgen
  • 8. Open een bankrekening
    Benodigde documenten:
    - Kopie paspoort (in kleur)
    - Paspoort vertaling
    - Vertaald exemplaar van een energierekening voor een elektriciteits- en waterabonnement om uw officiële adres in uw thuisland te bewijzen
  • 9. Verkrijg het taxatierapport
    - Om zeker te zijn van de reële waarde van het onroerend goed, is het taxatierapport verplicht.
  • 10. Ontvang uw Eigendomsbewijs
    - Aanvraag bij het Registratiekantoor
    - Betaal de belastingen
    - Onderteken de overdrachtsakte
    100% geluk aan het einde

Voor buitenlanders die een woning in Turkije kopen, biedt Antalya Homes een uitgebreide service, van het vinden van eigendommen tot uw wensen en budget, evenals voor het vestigen in en introduceren van de verantwoordelijkheden van het eigenwoningbezit in Turkije.

Na het voltooien van een bezichtigingstoer, nadat hij heeft besloten welk onroerend goed hij wil kopen, betaalt de koper een aanbetaling van 5.000 USD (of euro's) om het te reserveren en de prijs vast te stellen. De bezichtigingstour kan ook op afstand worden gedaan via online communicatiekanalen dankzij onze TeleProperty-service. Vervolgens stellen we het officiële verkoopcontract op voor de betalingsvoorwaarden en andere details. Bij ondertekening van het contract doet de koper een aanbetaling binnen de 1 tot 4 weken na de aanbetaling, dit bedrag is meestal van 30% tot 50% van de verkoopprijs. De rest van het bedrag wordt betaald op het moment van de overdracht van de eigendomsakte. De duur kan verschillen afhankelijk van vele aspecten, zoals of het pand klaar is om te verhuizen of in aanbouw is. Als het bijvoorbeeld een pand is dat klaar is om te verhuizen, kunnen contractondertekening, eigendomsoverdracht en totale betaling sneller worden gedaan, van 1 tot 3 dagen. Voor het hele koopproces kunt u ook een volmacht aan ons, onze advocaat of een wettelijke vertegenwoordiger geven om namens u door te gaan.

Op dit moment, als de klant een bankrekening wil openen of een banklening wil gebruiken, kunnen we daar ook bij helpen, maar belangrijker nog, we starten het proces met het Algemeen Directoraat voor Kadaster en het Kadaster om de Tapu over te dragen naar de koper naam.

Wanneer ons wordt meegedeeld dat de akten gereed zijn voor ondertekening, moet de volledige betaling voor de woning worden overgemaakt aan de verkoper. Volgens de Kamer van Koophandel mogen makelaars 2% aanrekenen bij de verkoper en 2% bij de koper. Als een koper echter een off-plan of gloednieuw huis van een bouwbedrijf koopt, zien ze vaak af van de commissietarieven van de koper.

 

"Luister naar de getuigenissen van onze klanten."

Kies een Gevestigde Vastgoed makelaar

Helaas hebben veel makelaars in Turkije een slechte reputatie omdat ze er de kantjes vanaf lopen en oneerlijk zijn tegenover buitenlandse kopers. U kunt dus diverse verhalen horen over fraude, leugens, aankoopkosten, extra kosten en geldverlies. We hebben helaas veel verhalen gehoord van internationale kopers die extreem veel geld hebben verloren, of ontdekten dat ze niet kunnen rekenen op hun makelaar voor de service na-verkoop.

Klanten kunnen controleren of een makelaar wettelijk is toegestaan ​​om te werken, maar ook nagaan of dat bedrijf ervaring heeft met buitenlandse kopers door te vragen naar getuigenissen, waarvan u de onze hier kunt lezen.

Hou u ver van het zakendoen met taxichauffeurs, receptionisten, obers of reisbureaus. Velen onder hen hebben een broer, vriend of oom die appartementen bouwt en verkoopt, maar die op commissiebasis werken en omdat ze geen wettelijk gevestigd bedrijf hebben, geen belang hebben bij het beschermen van de rechten van de koper.


more info

Meer informatie

Onze lijst met veelgestelde vragen en antwoorden zal nuttig zijn voor elke buitenlander die onroerend goed in Turkije wil kopen. Als alternatief kunt u vandaag nog contact met ons opnemen en alzo met een ervaren commerciële vertegenwoordiger spreken via e-mail, telefoon of door een bezoek te brengen aan een van onze lokale kantoren.

GA NAAR
TOP