Mobiel +90 532 212 45 90

Bel ons direkt : +90 242 324 54 94

Mijn Favorieten ( 0 )
Bekijk mijn favorieten!

Hoe Koop ik een Woning in Turkije?

Buying Property in Turkey

"Als u ervan droomt om huiseigenaar te worden in Turkije, zal ons artikel over het advies over het kopen van een woning zeer nuttig zijn."

Advies over het Kopen van een Eigendom in Turkije voor Buitenlanders

Sinds 2004 kopen buitenlanders een woning in Turkije en uit de statistieken, vrijgegeven door TAKBIS (Landregistratie en Kadaster informatiesysteem), blijkt dat elk jaar steeds meer nationaliteiten ervoor kiezen om te investeren in Turks vastgoed.

Aanvankelijk was de verkoop beperkt tot nationaliteiten die een wederzijdse overeenkomst met Turkije hadden gesloten, maar in 2013 schafte de Turkse regering deze regel af wat op zijn beurt de buitenlandse markt nog meer versterkte. Vastgoed aankopen in Turkije door buitenlanders zijn elk jaar toegenomen en dit aantal zal de komende jaren blijven stijgen.

Eigendom Kopen in Turkije: Buitenlandse versus Turkse kopers

De Turkse overheid heeft het koopproces voor buitenlanders zoveel mogelijk vereenvoudigd, maar vanwege de logistiek zijn er nog steeds enkele verschillen in de procedure voor Turken en buitenlandse nationaliteiten.

Tijdsspanne

Wanneer een Turkse persoon vastgoed koopt, betaalt en de eigendomsakte (Tapu in het Turks) ondertekent duurt dit twee tot drie dagen. Buitenlanders voltooien het proces meestal in ongeveer vijf dagen, vanwege het overboeken van het geld van buitenlandse rekeningen. Dit resulteert in twee dagen voor de bezichtiging en opstellen verkoopcontracten en drie dagen voor de geldoverboeking, ontvangst taxatierapport en de aanvraag van de eigendomsakte.

Na-verkoop Dienst

Wanneer Turken een huis kopen, willen ze zoveel mogelijk zaken van het proces zelf doen, meestal om geld te besparen, maar tevens omdat ze het systeem kennen. Makelaars bieden geen service aan Turkse staatsburgers nà het afleveren van de Tapu. Buitenlanders spreken echter geen Turks, hebben geen kennis over de gang van zaken op kantoren en de bureaucratische procedures en zoeken vaak ondersteuning bij hun makelaar om de na-verkoop diensten te regelen. Dit kan betrekking hebben op water- en elektriciteitsaansluiting of naamswijzigingen, verblijfsvergunningen en andere huiseigenaars verplichtingen zoals het betalen van gemeentebelasting of het uitvoeren van onderhoudswerken.


10 STAPPEN VOOR SUCCES IN HET AANKOOPPROCES

SELECTEER EEN STAGE OM MEER TE LEREN

 
  • Bereid uw Wenslijst voor
  • Kom voor een
    Bezichtigingstour
  • Bezoek Geselecteerd Vastgoed
  • Onderhandelings
    voorwaarden
  • Betaal
    voorschot
  • Onderteken
    contract
  • Krijg een
    belastingnummer
  • Open een bankrekening
  • Verkrijg het taxatierapport
  • Ontvang uw Eigendomsbewijs
  • 1. Bereid uw Wenslijst voor
    - Wat is uw doel?
    - Wat zijn de faciliteiten waaraan uw eigendom moet voldoen?
    - Wat is uw budget?
    En nog veel meer voor uw verlanglijst.
  • 2. Kom voor een Bezichtigingstour
    - Koop uw ticket en kom naar Turkije
    - Voel de levensstijl van het prachtige Turkije
  • 3. Bezoek Geselecteerd Vastgoed
    - We selecteren voor u 3 à 4 opties die bij u het beste passen
    - Bezoek deze eigendommen met ons deskundig team
  • 4. Onderhandelingsvoorwaarden
    - Verkoopsvoorwaarden
    - Betalingsvoorwaarden
  • 5. Betaal voorschot
    - Wees klaar om een ​​aanbetaling te doen om de eigendom te reserveren en de prijs vast te leggen
  • 6. Onderteken contract
    Zorg ervoor dat u overgaat tot de aankoop van:
    - De exacte eigendom die aan u werd getoond
    - Van de daadwerkelijke verkoper
    - Zonder enige schuld
    - Volgens de overeengekomen voorwaarden
  • 7. Krijg een belastingnummer
    - Neem uw paspoort mee om een ​​belastingnummer te verkrijgen
  • 8. Open een bankrekening
    Benodigde documenten:
    - Kopie paspoort (in kleur)
    - Paspoort vertaling
    - Vertaald exemplaar van een energierekening voor een elektriciteits- en waterabonnement om uw officiële adres in uw thuisland te bewijzen
  • 9. Verkrijg het taxatierapport
    - Om zeker te zijn van de reële waarde van het onroerend goed, is het taxatierapport verplicht.
  • 10. Ontvang uw Eigendomsbewijs
    - Aanvraag bij het Registratiekantoor
    - Betaal de belastingen
    - Onderteken de overdrachtsakte
    100% geluk aan het einde

Voor buitenlanders die onroerend goed kopen in Turkije, biedt Antalya Homes Emlak A.Ş. een uitgebreide service, gaande van het zoeken naar eigendommen volgens uw vereisten en budget, tot ervoor zorgen dat u zich thuisvoelt en kennismaakt met de verantwoordelijkheden van het bezitten van een eigendom in Turkije.

Na het beëindigen van een bezichtigingsreis, gaan de klant over tot de aanbetaling voor het eigendom van zijn keuze met paspoort en 5.000 USD (of Euro). Na het legaliseren van de paspoorten en het verkrijgen van de belastingnummers, bereiden we de verkoopcontracten voor en legaliseren we deze met de hulp van een advocaat van uw keuze. U kunt volmacht geven aan een advocaat of een vertegenwoordiger die namens u bij het Notariskantoor optreedt.

Op dit punt, als de klant een bankrekening wil openen of een banklening wil gebruiken, kunnen we uiteraard helpen, maar belangrijker is dat we het proces opstarten bij het Directoraat Generaal voor Landregistratie en Kadaster om de Tapu op naam van de koper over te dragen.

Wanneer we op de hoogte worden gebracht dat de akten gereed zijn voor ondertekening, moet het volledige bedrag van het onroerend goed worden overgedragen aan de verkoper. (Voorbeeld van Turkse eigendomsbewijzen.)

De Kamer van Koophandel zegt dat makelaars 2% van de verkoper en 2% van de koper in rekening kunnen brengen. Als een koper echter een off-plan of een gloednieuw huis koopt bij een bouwbedrijf, zien ze vaak af van het commissietarief van de koper.

 

"Luister naar de getuigenissen van onze klanten."

Kies een Gevestigde Vastgoed makelaar

Helaas hebben veel makelaars in Turkije een slechte reputatie omdat ze er de kantjes vanaf lopen en oneerlijk zijn tegenover buitenlandse kopers. U kunt dus diverse verhalen horen over fraude, leugens, aankoopkosten, extra kosten en geldverlies. We hebben helaas veel verhalen gehoord van internationale kopers die extreem veel geld hebben verloren, of ontdekten dat ze niet kunnen rekenen op hun makelaar voor de service na-verkoop.

Klanten kunnen controleren of een makelaar wettelijk is toegestaan ​​om te werken, maar ook nagaan of dat bedrijf ervaring heeft met buitenlandse kopers door te vragen naar getuigenissen, waarvan u de onze hier kunt lezen.

Hou u ver van het zakendoen met taxichauffeurs, receptionisten, obers of reisbureaus. Velen onder hen hebben een broer, vriend of oom die appartementen bouwt en verkoopt, maar die op commissiebasis werken en omdat ze geen wettelijk gevestigd bedrijf hebben, geen belang hebben bij het beschermen van de rechten van de koper.


more info

Meer informatie

Onze lijst met veelgestelde vragen en antwoorden zal nuttig zijn voor elke buitenlander die onroerend goed in Turkije wil kopen. Als alternatief kunt u vandaag nog contact met ons opnemen en alzo met een ervaren commerciële vertegenwoordiger spreken via e-mail, telefoon of door een bezoek te brengen aan een van onze lokale kantoren.

GA NAAR
TOP